Programul meu pentru următorii patru ani, cuprinde câteva proiecte pe care le-am preluat de la oamenii din jurul meu și pe care mi-am asumat să le duc la îndeplinire. Le consider corecte, necesare și importante pentru mulți dintre noi. Vor urma și altele, dar prefer să fiu cinstit și să nu promit că voi muta munții din loc. Dar promit să accept provocările și luptele pentru a-mi respecta promisiunile.

Propunerea mea pentru următorii 4 ani

1-biblioteca

1.

Voucher pentru cultură în valoare de 2000 lei pentru fiecare tânăr care împlinește 18 ani.

Suma va fi cheltuită pentru:

– vizitarea de muzee, galerii de artă,
– participarea la spectacole de teatru, operă, filarmonică, la concerte,
– cumpărarea de cărți.

Proiectul va prezenta o rețea națională de instituții de stat și private în care suma respectivă poate fi cheltuită. Sursa fondurilor: gratuitate în instituțiile de stat, scutire de la plata unor taxe și impozite în cazul instituțiilor private care acceptă să intre în acest program.

Obiectiv: educarea culturală și artistică a tinerilor, încurajarea acestora să cunoască forme de artă cât mai diferite, formarea de noi publicuri și generarea de venituri pe termen lung pentru instituțiile de cultură și artă de stat și private din țară.

2.

Modificarea legii privind acordarea gradului de handicap prin eliminarea obligației de prezentare în fața comisiei de evaluare a persoanelor care au un handicap fizic nereversibil.

Este absurd ca persoanele aflate în această situație să fie obligate să se prezinte periodic pentru a fi verificate. Efortul la care sunt supuse aceste persoane este incorect, nejustificat, fără vreo eficiență pentru instituțiile statului.

3.

Introducerea de microbuze/autobuze special pentru transportul școlar în localitățile cu număr mare de elevi și școli (municipii și orașe în special).

Pe parcursul anului școlar, traficul rutier generat de nevoia de a transporta elevii spre școală crează mari blocaje. Acest lucru poate fi rezolvat prin introducerea transportului destinat doar elevilor, în care părinții să aibă încredere.

Acest tip de transport ar funcționa doar pe perioada anului școlar, la orele dimineții, prânzului, după-amiezii, în funcție de programul școlilor. Bugetul va fi asigurat în co-participare de bugetele locale și de părinți.

4-dezvoltare-personala

4.

Reglementarea numărului de psihologi în școli și introducerea disciplinei de dezvoltare personală încă din ciclul primar. Prin aceasta, psihologii ar putea identifica abilitățile și valentele elevilor pentru a-i indruma apoi spre cariera potrivita personalitatii lor. Cu ajutorul acestei discipline elevii și părinții pot sa afle ce le place copiilor sa faca si sa le fie descoperita vocatia, iar astfel sa poata urma cursuri care să le valorifice potentialul si sa-I pregateasca pentru un viitor profesional potrivit. De asemenea, in acest fel pot fi reduse reactiile negative ale copiilor si parintilor in relatia cu scoala. Conform studiului PISA 2012 (https://goo.gl/mw83Fh) elevii români sunt nefericiți la școală, iar rezultatele lor sunt sub media internațională.

5-fonduri-europene

5.

Simplificarea procedurilor de accesare a fondurilor europene pentru tineri și acordarea de sprijin de la bugetul de stat pentru acoperirea cofinanțării. Deseori, tinerii renunță să înceapă o afacere pentru că nu au resurse financiare ca să acopere cofinanțarea. Așa cum programul Prima Casă a venit în întâmpinarea celor tineri, interesați să-și cumpere o locuință, la fel pot fi sprijiniți și cei care sunt interesați să folosească fondurile europene. Succesul acestor proiecte va acoperi cheltuielile anticipate ale statului și chiar va genera venituri pe termen lung și creșterea numărului de locuri de muncă. De asemenea, specializările profesionale pot fi stimulate, iar proiectele care vor fi implementate în zone defavorizate pot reprezenta o motivație pentru reconversia profesională a grupurilor vulnerabile (șomeri, persoane cu vârsta peste 45 de ani).